Nedávno jsem zcela předělal svou filosofii práce na počítači. Dosahuji tak mnohem větší efektivity práce a rád bych se s pár tipy podělil.
V jednoduchosti je síla. Opakuji - jednoduchost, jednoduchost, jednoduchost.
Plochu jsem začal používat pouze pro TODO. Dále jsem zavedl čtyři průběžné složky: obrázky, hudba, dokumenty, video. V dokumentech jsem skryl nepotřebné složky (ty, které si vytvořily různé aplikace) - pravým / Vlastnosti / Nastavení atributů - skrýt.
V těchto složkách mám jen rozdělanou práci a po jejím dokončení celou složku daného projektu přesunu do Archivu. V pracovních složkách mě tak nic nerozptyluje a nepřekáží.
Dále jsem vypnul všechny notifikace - mail, nové zprávy icq apod. (pro Operu to byl trochu oříšek - nakonec jsem to vyřešil tak, že na hlavní liště používám malé ikony. Pár referencí - první, druhá).
Na seznam úkolů používám Tasks od Google kalendáře (viz Google Task: okno úkolu z Google kalendáře na plochu). Na mobilu pak mám aplikaci GTask, kam si píši nápady během dne.
Práci na počítači jsem omezil. Jednou za 25 minut mám 5 minut přestávku, na začátku dne nastavím maximální čas, který daný den chci u počítače strávit. Za tímto účelem jsem si napsal program, který mi to připomíná a od počítače mě odhání. Pokud byste o něj měli zájem, napište mi.
Z nabídky Start jsem vyházel nepoužívané odkazy na programy, stejně tak z hlavní lišty, skryl jsem ikony ve stavové liště (system tray).
Na ploše mám jen práci v boxech od Nimi Places (šikovný prográmek).
Tento web jsem zakládal na střední, v roce 2008. Je zde hlavně archiv mé tvorby.
Aktuální věci publikuji kvůli úspoře času na Twitter.
Honza
"Čas je materiál, ze kterého se vyrábí život."