Nejsem příznivcem Facebooku, ale jedno je jasné: uživatelů je na něm dost a ti jistě ocení, když jim tvůrci webů půjdou vstříc. Podívejme se tedy dnes, jak své stránky přizpůsobit...
Pokud Vaši stránku někdo na Facebooku vloží jako odkaz, může k odkazu také přidat obrázek, který se mu nabídne (viz Základ Facebooku - jak vložit odkaz). Tento obrázek můžete jako tvůrce webu nabídnout tak, že do hlavičky (<head>) vložíte tento kód:
<meta property="og:image" content="/site.jpg"/> <link rel="image_src" href="/site.jpg" />
kde "site.jpg" je Vámi vytvořený obrázek webu (musí mít minimálně 50x50 pixelů; mimochodem to co se uživateli Facebooku zobrazí, jsou právě jen obrázky nad 50px), umístěný v rootu webu.
Co se popisu odkazu týče, Facebook přebírá standardní meta tagy "description" a "title".
Více v článku Jsou vaše stránky Facebook-friendly?, podrobněji v angličtině v článku Optimizing for Facebook Share Preview.
Facebook pro webmastery nabízí možnost vytvořit tlačítko Like a vložit jej do stránky (tedy vygeneruje kód pro vložení tlačítka).
Technicky jsou dvě možnosti - vložení pomocí iframe a pomocí speciálního javascriptu. Ač druhá možnost prý skýtá více možností editace, já na svých stránkách zvolil tu první, protože není nutná registrace aplikace (v druhém případě se musíte zaregistrovat a dostanete jedinečné ID).
Více v článku fb:like (facebook Like Button) a jak na něj.
Tento web jsem zakládal na střední, v roce 2008. Je zde hlavně archiv mé tvorby.
Aktuální věci publikuji kvůli úspoře času na Twitter.
Honza
"To, co druzí dělají, může být podnětem našich pocitů, nikoli však jejich příčinou."