Dobry den, jmenuji se ... a jsem ze společnosti ..., která spolupracuje s firmou T-Mobile. Vaše číslo bylo náhodně vybráno a Vy od teď budete moci volat a esemeskovat na 5 Vámi vybraných čísel zdarma. Tento hovor bude nahráván...
Tak na výše uvedený začátek rozhovoru si už začínám pomalu zvykat, neb mi můj milý operátor prostřednictvím této společnosti začíná volat čím dál častěji. Samozřejmě z operátora po chvilce přemlouvání vypadne, že zdarma znamená za 300 korun měsíčně.
Když mi volali poprvé, ozval se mužský hlas a ptal se, zda souhlasím s tím, že hovor bude nahráván. Protože jsem byl zvědavý, co se bude dít, svolil jsem. Človíček na druhé straně se jal vypravovat mi, kterak je jeho nabídka skvělá a výhodná. Když se dostal k tomu, že se zeptal, kolik korun provolám měsíčně, já mu dle pravdy odpověděl, že ročně asi 400 korun (mobil prakticky nepoužívám).
V mobilu se ozvalo zaražené ticho (pozn. autora: jak se může ticho ozvat!?). "Nooo... eee... to by se Vám teda... asi moc nevyplatilo, nooo...", blekotal človíček. Chvilku se odmlčel a najednou bylo vidět, že si patrně uvědomil, že se hovor nahrává. Začal mě totiž úplně nelogicky znovu přesvědčovat o výhodnosti jeho nabídky. No, nakonec jsem ho přemluvil, že by se mi to skutečně nevyplatilo, on to tak nějak uznal a rozloučil se.
O pár měsíců později mi volal (patrně ze stejné společnosti) jiný, ženský hlas. Opět začal stejně, že je to zdarma a kdesi cosi. Když se moje telefonní společnice dobrala k otázce, kolik provolám, opět jsem ji zchladil svými čtyřmi stovkami ročně. Chvilku bylo ticho a pak mě začala přemlouvat, jak je to strašně výhodné. Až když jsem ji několikráte ubezpečil, že 3600 (300 měsíčně) korun ročně je víc, než 400 korun, které platím dosud, a proto je to pro mě krajně nevýhodné, přemlouvání vzdala. To už jsem opravdu vřel.
Dnes mi několikrát volalo neznámé číslo, tak jsem si říkal, že by to mohl být zase podobný hovor. A taky že ano. Slečna začala stejně jako její kolegové dříve, oproti nim si ale počínala více profesionálně a na to, kolik platím, se zeptala po několika větách. Kupodivu na mou odpověď odpověděla jen "jee, tak to by se Vám asi moc nelíbilo, protože tohle by znamenalo měsíční paušál 300 korun". Ocenil jsem její bystrý úsudek a optal se, proč prezentují službu za 300 korun jako službu zdarma. Vysvětlila mi, že volání a esemeskování je potom skutečně zadarmo a mně došlo, že vlastně má svým způsobem pravdu. Nesnáším lhaní a jejich tvrzení, že volání je zdarma, když mi po chvilce mimoděk sdělí, že bych platil tři stovky měsíčně jsem bral, jako čirou lež. Ale není tomu tak, je to prostě jen polopravda;-) (pozn. autora: ooo, jak lehce se mi od teď bude žít)
No, když jsme si už tak pěkně povídali, nedalo mi to, a protože už delší dobu jsem si chtěl ověřit přímo u zdroje domněnku, že nahrávání rozhovoru není jen kvůli tomu, aby měl zaměstnavatel operátorů kontrolu, že se v práci nepoflakují, vypálil jsem další otázku: "tím, že se rozhovor nahrává, je možné jeho prostřednictvím uzavírat závazně smlouvu?" - "Ano, je to tak.", zněla odpověď...
Kamarád mi jednou říkal, že podobným způsobem přišel k paušálu. Není divu. Představte si, že jedete zamyšleni tramvají a někdo do Vás začne hustit, jakou máte kliku, že Vaše číslo bylo náhodně vybráno a jak to bude všechno zdarma a tak podobně...
Takové jednání se mi hrubě nelíbí. Zkrátka a dobře: dávejte si pozor i na to, co říkáte do telefonu.
1
Tento web jsem zakládal na střední, v roce 2008. Je zde hlavně archiv mé tvorby.
Aktuální věci publikuji kvůli úspoře času na Twitter.
Honza
"Čas je materiál, ze kterého se vyrábí život."